Linkimine on kuninganna


Järg artiklile "Sisu ja linkimine"

Kui sisu on kuningas, siis linkimine on kuninganna mis jagab temaga trooni. Me oleme kõik kuulnud, et veebisaidile peab looma sisu, et otsingumootoritel oleks, mida tarbida ja jagada, kuid kunst, kuidas otsingumootoreid oma kodulehele meelitada peitub saidile viitavates linkides. Tänapäeval vaatavad otsimootorid väga hoolikalt, kes viitab teie saidile ja mida nad teie kohta ütlevad. Link valdkonna liidri lehelt on väga suure kaaluga ja tähendab, et teie sait on oluline. Kaks linki liidrilt tähendab, et teie leht on veelgi tähtsam. Sada linki suvalistelt lehtedelt või valdkondadest, millega te isegi seotud ei ole, ei tähenda peaaegu midagi. Seetõttu, linkide saamine on ainult algus, oluline on saada linke kvaliteetsetelt ja mõjukatelt lehtedelt.

Miks on lingid olulised?

Alates Google ja nende PageRank tulekust on otsimootorid pannud väga suurt rõhku linkimistele. Varem oli väga lihtne saavutada kõrget ränkingut (head kohta otsingutulemustes): meta tagid, title, võtmesõnade kasutuse tihedus jne. Täna on asjad läinud hulka keerulisemaks kuna otsimootorid kasutavad väga komplitseeritud algoritme mis sisaldavad:

  • teie saidile viitavaid linke,
  • mis on nendel linkidel kirjutatud,
  • kes lingib teie saidile,
  • milliseid võtmesõnu nendes linkides kasutatakse
  • mis on selle saidi kvaliteet, kes teile lingib,
  • kui palju teisi linke sellel saidil on,
  • kui palju linke teie saidil on ja mis saidid need on,
  • veel mitmed muud lisakriteeriumid. 

Kui kasutada analoogi gulinaariast, siis need uued kriteeriumid lisatakse teie saidi pudrule koos selle sisu kvaliteedi ja kvantiteediga. Jäetakse hauduma internetikatlasse ja mingi aja pärast süüakse see ära otsimootorite poolt olenevalt sellest, kui maitsev see pudru tuli, ehk kui hästi see pudru vastab ettemääratud kriteeriumitele. Teiste sõnadega, kuningas ja kuninganna peavad ühinema selleks, et muuta teie sait tulemuseks number üks. 

Kuidas linke saab?

Kõik algab sisust. Mitte keegi ei lingi teid kui teie saidil ei ole kvaliteetset infornatsiooni mingi konkreetse subjekti kohta. Kui te olete kinnisvaraäris, siis peate pakkuma infornatsiooni piirkonna kohta, kus müüte. Kui keegi tahab teie piirkonnas midagi osta, siis ta soovib esiteks selle kohta põhjalikku informatsiooni. Seega, peate selle piirkonna kohta kvaliteetset infot omama. Järgmisena peate leidma uusi saite, mis võiksid teie saidil olevast infost kasu saada - saidid, mille kliendid võiksid olla potensiaalsed teie poolt pakutava kinnisvara ostjad. Näiteks lähiümbruskonna külade, seltside assotsiatsioonid, lõbustusasutused, ehitusfirmad jne. Need saidid ei viita oma kodulehel teie saidile seetõttu, et teha oma klient õnnelikumaks vaid seetõttu, et kui klient ostab teie käest kinnisvara, siis toob see ka neile rohkem tulu.

Kuidas veenda, et linke saada?

Saidiomanike veenmiseks tuleb palju higistada. Saada nendele saitidele personaliseeritud emailid. Ära saada masskirju või spämmi. Ole sõbralik ja too välja kasu, mis kaasneb teie saidile linkimisega. Kui läheb hästi, siis 1 - 3 emaili saab tagasisidet. See on frustreeriv ja mitte julgustav, kuid ära vannu alla. Sageli on sait perfektne, kuid seda uuendata ning seetõttu ei hakka see ka teie lehele viitama, sest keegi lihtsalt ei täienda seda. Ära raiska liiga palju aega nende saitide peale, mida pole aastaid uuendatud. Oluline on edasi liikuda. Kui saad otsekohese "ei", siis jätka siiski ja jää personaalseks. Pea arvet, kellega oled suhelnud ja mida oled kirjutanud või öelnud, sest pead jätma mulje, et nemad on ainsad isikud, kelle poole oled oma sooviga pöördunud. Niipea kui nad saavad haisu ninna, et saadad hulgi meile või et kasutad sama lähenemist ka teistega, kaotab teie ettevõte tõenäoliselt nende silmis usalduse...  ja kaotate nende äri!

Ära unusta lisamast oma koduleht võimalikult paljudesse internetikataloogidesse, sest otsingumootorid peavad ka neid katalooge tähtsateks. Võtke aega ja lisage oma sait õigesse kategooriasse. Samuti uuri, kuidas nad soovivad, et kirjeldused ja tiitlid oleks kirjutatud. Need on võtmed, kuidas pääseda intnernetikataloogidesse.

Linkide saamine on väga aeganõudev (ja frustrueeriv) ettevõtmine, kuid see on ülioluline saamaks otsimootoritelt kõrgeid hinnanguid (ränkingut). See nõuab palju kannatust ja aega. Esimese lingi saamine on nagu esimene müük - see on raske, kuid ka rahuldustpakkuv.

Algupärase artikli autor: Shawn Campbell
Tõlkinud ja täiendanud: Asko Berens, Elitec Group




Liitu uudiskirjaga
Teie nimi:
E-mail: