Veebi statistika algajatele II osa


Kas tead, kuidas saada linkijaid, et tõsta kodulehe külastatavust? Kuidas suurendada konversiooni? See on teine artikkel teemal, kuidas analüüsida ja mõista teie veebi statistikat. Nende kahe artikli eesmärk on aidata Sul suurendada teie kodulehe kasumlikkust.

Esimene osa rääkis sellest, kuidas müügistatistikat kasutades suurendada teie veebiäri (esimese osa leiab siit). Teises osas räägime sellest, kuidas kasutada linkijate statistikat nii, et saaks suurendada külastatavust, ränkingut (terminist tuleb juttu mõnes teises artiklis) ja konversioone.


Osa II: Linkijad (refereerijad)

Linkija on veebileht, mis otseselt saadab teie kodulehele liiklust. Suur osa liiklusest tuleb läbi otsingumootorite, kuid ka teised saidid saadavad teile liiklust. Need linkijad saidid aitavad teie kodulehel ka tõusta otsingumootorite edetabelis, sest kui nad viitavad oma saidil teie omale, siis nad nagu "hääletaksid" teie saidi poolt. Otsingumootorid loevad neid hääli ja otsustavad selle järgi, kui populaarne teie sait on. Mida populaarsem on sait, seda kõrgematel positsioonidel teie kodulehte otsingumootorite otsitulemustes kuvatakse. Kõik ei ole loomulikult nii lihtne. Sisu mängib vahest isegi suuremat rolli, kuid siiski on vaja arvesse võtta kõike, et otsingumootorites kõrge koht saavutada.


Linkivad domeenid

Tulles tagasi meie põhiprobleemi juurde: kuidas saame ära kasutada linkijaid paremate müügitulemuste saavutamiseks. Vastus on lihtne: vaadates kodulehe statistikat ja uurides, kes teile viitab, näed trende või mustrit teie kodulehe tugevustest. Näiteks, kui teie ettevõte müüb kinnisvara, siis kes teid lingib? Kohalikud ärid? Riigiettevõtted? Teised kinnisvaraettevõtted? Kas need on ainult kokkuleppelised lingid või on seal ka hulga ootamatuid linkijaid?

Kui teie kodulehte lingitakse vähe, siis võibolla peaksid rohkem ja kvaliteetsemat sisu kodulehele postitama. Tee oma koduleht huvitavaks ja kasulikuks neile, kes oleksid rohkem huvitatud teie ärivaldkonnast (mitte ainult potensiaalsetele klientidele). Kirjutage pidevalt uusi lehti sellel teemal. See annab kahte järgmist asja:

1. Teie potensiaalsed kliendid leiavad kasulikku infot teie ärivaldkonnast ja ei pea selleks teie saidilt lahkuma. See tõstab teie saidi proffessionaalsust ja kasulikkust.
2. Teised teie valdkonna saidid näevad teis kasuliku info allikat, kuhu oleks mõttekas oma kodulehel viidata. Teie kodulehest võib saada liider, kes jagab ärivaldkonna kohta infot online' is.

See saab viia ainult rohkemate linkimisteni, suurema liikluseni ja lõpuks panna rohkem inimesi teie saidist rääkima.

Linkide vahetus on samuti hea mõte, kuid seda on mõistlik teha ainult siis kui mõni teine sait on samuti asjalik (sobiv). Ära vaheta linke saitidega, mis ei ole proffessionaalsed või ainult lingivahetusega tegelevadki (lingifarmid) - see vähendab teie kodulehe autoriteetsust.

Ja selle osa lõpetuseks, on olemas kataloogid. Kataloogid nagu www.neti.ee, www.dmoz.org lingivad siis, kui teie saidil on hea ja kasulik sisu. Isegi kui inimesed väga ei otsi teie saiti nendest kataloogidest, propageerivad seal olevad lingid teie saiti üle kogu võrgu. Võta aega ja loe kataloogi juhendeid, enne kui saidi andmed sinna sisestad. Kui  teed seda ilma süvenemata, võidakse Sind lihtsalt ignoreerida.


Otsingumootorite linkijad

Vaata oma saidi statistikat selle kohta, millised otsingumootorid saadavad teile kõige rohkem liiklust. Enamasti on nendeks otsinugmootoriteks Google, Yahoo, MSN, Neti. Leia, milline otsingumootor saadab teile kõige rohkem liiklust, siis vaata, milliseid võtmefraase on veebisurfajad kasutanud teie leidmiseks. Need võtmesõnad (fraasid) ütlevad, mida teie kliendid otsivad. Näiteks, ettevõte nimega Punase Vaiba Veebipromotsioon saab hulgaliselt otsinguid vaipadele. Selge ju, et see firma sellist liiklust ei vaja, aga nime tõttu ei saa sellist liiklust ära hoida. On oluline jälgida seda "vaiba" liiklust, sest tegelikult tuleks selle kaudu tulev liiklus kogu statistikast maha arvutada. Kui kodulehe külastatavus on kahekordistunud, tuleb selgeks teha, kas otsingusõna "vaip" on tõstnud firma kõrgemale positsioonile otsingutulemustes või on külastatavus tekkinud hoopis tänu sõna "veebipromotsioon" parematele tulemustele. Seda on oluline teada, sest kui "veebipromotsioon" on "üles läinud", kuid müük ei ole paranenud, siis tuleks mõelda kodulehe parandamisele, et muuta neid potentsiaalseid kliente ostvateks klientideks.

Võtmesõnade (fraaside) kontroll, mille kaudu inimesed teie saidile jõuavad, aitab paremini mõista, miks need inimesed teie saidile tulevad. Kui teie ettevõte tegeleb torutöödega ja enamik inimesi leiavad teie kodulehe üles sõna "ummistuse pump" järgi, siis tehke kindlasti nii, et lehel, kuhu nad saabuvad, neile seda pumpa ka pakutakse.


Järeldused

Kontrolli oma saidi statistikat pidevalt! Vaata, kust liiklus tuleb ja veendu, et teie sait ka neile midagi pakuks. Kui inimesed tulevad ja otsivad ummistuspumpa, siis mõtle selle müümahakkamisele või müüge midagi samaväärtuslikku. Kui te pakute seda, mida inimesed sealt otsivad, kuid nad siiski ei osta, siis mõtle miks. Kas asi on hinnas? Kas ostukorv on liiga keeruline (ostmisprotsess)? Kas inimesed lihtsalt ei märka silti "ostke ummistuspump siit"? Leia põhjus ja paranda see kiiresti, sest Internet on nii kiiresti muutuv, et teie "ummistuspumba" liiklus võib järgmisel nädalal kadunud olla ja te võite kaotada nö kerge "jackpoti".


Algupärase artikli autor: Shawn Campbell
Tõlkinud ja täiendanud: Asko Berens, Elitec Group




Liitu uudiskirjaga
Teie nimi:
E-mail: